Konzolista.cz

Hra Ghost of Yōtei měla podobný rozpočet jako Ghost of Tsushima

novinkaneděle 21. září 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Hra Ghost of Yōtei měla podobný rozpočet jako Ghost of Tsushima
V posledních letech značně narostly rozpočty u velkých her od PlayStation Studios. Mnohé z nich překročily 200 milionů dolarů. Jmenovat můžeme třeba Horizon Forbidden West, Marvel's Spider-Man 2 nebo The Last of Us Part II. I proto bylo překvapení, že akční hra Ghost of Tsushima z roku 2020 byla na dnešní dobu poměrně „levná“ a její vývoj měl stát zhruba 60 milionů dolarů. Když se jí následně prodalo více než 13 milionů kopií, každý by čekal, že pokračování Ghost of Yōtei bude dle současného trendu mnohem dražší. Opak je ale pravdou.

Zakladatel studia Sucker Punch Productions Brian Fleming nyní poskytl rozhovor magazínu GameFile, kde zmínil, že na hře Ghost of Yōtei pracovalo zhruba stejné množství vývojářů jako na Ghost of Tsushima, navíc měla i hodně podobný rozpočet. Znamená to, že by Sucker Punch neměl mít problém s návratem investice, zvláště když se počítá, že se prodá několik milionů kopií. O jak velký úspěch ovšem půjde, se teprve uvidí. Je ale dobré slyšet, že pořád jdou vyvíjet velké ambiciózní hry s rozumným rozpočtem, díky čemuž mohou vývojáři zkoušet nové věci a není na ně vyvíjen takový tlak. Selhání hry s obrovským rozpočtem většinou vede k propouštění nebo zavírání studií.

YouTube video: YouTube video player

Hra Ghost of Yōtei vyjde pro konzoli PlayStation 5 už 2. října. Příští týden vám přineseme recenzi. 

Zdroj: pushsquare
REKLAMA

Hodnocení článku

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (74)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
Zafata

Marvel už dojel ve filmovém průmyslu a je už jen otázka času kdy to přestane bavit lidi také v herním.

Forestík

@Zafata: ten názor přát někomu neúspěch jsi tu dost obhajoval. Já reagoval jen na to, jak pitomá logika to je a že si tím rozhodně nikdo nepomůže.

A když se budu držet tvýho příkladu, tak co myslíš, že by bylo pravděpodobnější:

A: Wolverine bude úspěch, ale Insomniac si bude chtít udělat něco mimo komiksy a volba padne třeba na Ratcheta, i když díl předtím moc kusů neprodal

B: Wolverine bude průser, pak by asi těžko zkoušeli uspět Ratchetem, páč by to bylo moc riskantní

C: Wolverine bude průser, Insomniac se rozpustěj a nebude už nic

D: Wolverine bude úspěch a Insomniac budou valit jednu komiksovku za druhou. To je taky možnost, ale naději na Ratcheta budeš mít pořád

Zafata

@Forestík: copak já to někomu přeji. Umíš číst? kde jsem to psal o konkrétní hře? Jen jsem podotknul, že je to každého věc. Jinak live service hry tam ano. Nemám je rád a je to pro mě rakovina herního průmyslu.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
꧁༒♛Makléř♛༒꧂ #🏳️‍🌈🫷🗿🫸🏳️‍⚧️

@Belros: vetsina hracu obecne, ne jen u porkacovani teto znacky.

Troufnu si ale tipnout, ze treba vetsina hracu co si prvni dil uzila, by byla radsi, kdyby hrali opet treba za muze. To jen tak namatkou. Neznamena to, ze jim hrani za zenu vadi.

Co se tyka tech woke veci, ja jsem si temer jistej, ze se to na hre zase projevi. Ale necham se prekvapit :).

Belros
👍1

@Forestík: Možná právě to je ono skryté přání. Aby vlastně nic nevycházelo. Nikomu. Když se to nelíbí mě.

Naštěstí jsou tu miliony dalších, kteří dokážou hru ocenit a těší se na ní.

Belros
❤️1

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: Jak mám chápat tvůj pojem "Většina hráčů"? Kterých? I těch 13 milionu, co si koupili předchozí díl a těší se na další? Já, jakožto jeden z těch 13M jsem si z žádného videa nevšiml, že by od té hry natlačili, něco co by mě nutilo tu psát negativní reakce. O to smutnější je, že ještě před samotným vydáním. V čase, kdy ji ta "Většina hráčů" neměla možnost ani vyzkoušet.

Ono je vůbec trochu paradoxní že ta "Většina hráčů" si přeje ideální hru vyhovující naprosto všem a bez věcí které jim nevyhovují. Jenže čím více se hra blíží tomuto ideálu, tím snadněji si pak nachází své odpůrce, že je vlastně až moc pro VŠECHNY a postrádá svoji osobitost.

Věřím, že SP dokázal udělat stejně dobrý díl, né-li lepší, než ten předchozí. A už se těším, až si to budu moci vyzkoušet sám. Bez předsudků, předčasných názorů a toho co si myslí "Většina hráčů".

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
꧁༒♛Makléř♛༒꧂ #🏳️‍🌈🫷🗿🫸🏳️‍⚧️

@Belros: je to v naprostem poradku. Ja jim taky preji neuspech a treba z uplne jinych duvodu. Uz by mela pohoret nejaka velka hra od obriho vydavatele aby prestali permanentne do her tlacit veci co vetsina hracu nechce, ackoliv jim treba nutne nevadi.

Samozrejmne nikdo zatim nevime, jestli se nejak projevi woke veci v tehle hre, ale indicie jsou k tomu docela velke :)

Forestík
👍3

@Zafata: už mi to nedá, ale ty jsi prostě hlavička. Přát hře svýho oblíbenýho studia neúspěch jen proto, že se ti zrovna netrefila do vkusu je hodně krátkozraká logika. To už by pak bylo pravděpodobnější, že to studio v dnešní době skončí a neudělá už nikdy nic

Belros
👍2

@Zafata: To že se mi nějaká hra nelíbí a mám k ní nějaký negativní postoj či názor, je naprosto v pořádku s tím souhlasím. Ale to, že ještě přeji dané hře neúspěch, je za mě morální problém konkrétního jedince - ne hry samotné. Pokud bych přál neúspěch všemu co se mi nelíbí, nebo mne neoslovuje, tak bych se za sebe styděl.

alfasamecnewversion
😁1

Už tak je tady ten web úplně mrtvý a ještě se začalo banovat v diskuzích. Dávám tomu rok maximálně 2 a umře to úplně.

Zafata

Jistěže pokud ten dotyčný třeba má rád jinou jejich hru nebo značku kterou by si od nich přál více ať ji přeje cokoliv. Pokud to bude mít úspěch tak asi bude další díl a on se nikdy nedočká třeba.

Mě třeba Infamous nebere. To mi přijde i Yotei lepší ( hrál jsem jen ps4 Infamous) , ale např u Insomniac bych radši chtěl Ratcheta než Wolverine, Venom, Spidy 3.

Spousta lidi tady přeje krach live service Sony hrám. Taky chci aby neměly úspěch. Nevidím v tom nic špatného.

Belros
👍2

@Zafata: Pokud vím, že mě hra neoslovuje, něčím vadí a nebo jen nejsem cílovka, tak je v pořádku ji přát neúspěch? Jako fakt?

Mitcheller
❤️2
😁2

@gauntl3t: Snad to bude aspoň 13/10 hra a půlce členum to tu zvedne tlak

gauntl3t
gauntl3t #Radio_Speranza
👍3
❤️2
🤦1

Neviem si pomôcť, ale jak vidím tie kolapsy tu, hra u mňa vždy nadobúdne určitú pridanú hodnotu navyše 😀 tento týždeň vychádzajú recenzie a moc sa teším, i keď asi najviac na ten kvikot jak to tu niektorí zúfalci budú ťažko znášať 😄

Zafata

@Radek Suchy: já to hrát nebudu. Od půlky mě nebavila i Tshushima, ale já se kousnul a jsem za to rád. Teď vím, že pokračování není pro mě.

Robitus
Robitus #DoYouMissMe?:-D
🤦1
👍1
❤️1

Vidím tady jedno hroucení za druhým 🤣 Sucker Punch prostě umí a umí daleko lépe jak 99% všech herních studií.

Druhý Duch je prý absolutní vrchol jejich tvorby. Není to z mé hlavy ale od lidí co už mají co hru za sebou a nevidím důvod proč jim nevěřit, na rozdíl od místních......

Takže mír a Slunce v duši, užívejte dokud takové hry vycházejí. MS nám jasně ukazuje, že tomu tak nemusí být!

Radek Suchy
Radek Suchy #PS5 Pro

@Zafata: A proč to Teda budeš hrát?

Zafata
👍1

Proč by nemohl přát aby pohořela. Je to jeho názor. Já už mám taky plné zuby her od Sony. Nic krom third person akčních polo nebo plně otevřených světů snad ani nedělá. Astrobot byl výjimka. Jinak dokola jedno a to samé. S přívlastky větší, asi si myslí i lepší a koho už ke konci nebavil předešlý díl tak i nudnější.

Auta jedny sice skvělé, ale žádná arkáda, fps nic, metroidvania nic, horory nic a rpg taky nic, skákačka jedna. Budeme mít Wolverine, Venomka, Gowko a pořád to samé.

Kdyby ti tupci začali dělat více her pro rodiny. Coop pro 2 až 4. Klidně autíčka typu Mario kart kde by se proháněla celá Sony rodinka a že těch ikon mají.

Tohle může přitáhnout i publikum co tohle hledají na Nintendu.

Belros
👍3

@TomAndy: "Ja si radši přeju aby hra pohořela a Sony si uvědomila že takhle se to nemá dělat."

Jak může hráč přát videohře, aby pohořela? A vůbec, jak může přesvědčovat někdo místního recenzenta, jak má hru hodnotit?

Myslím, že některým tady by rozhodně prospělo jít na vzduch a přestat sledovat své rádoby virtuální kamarády někde na streamech.

Možná bych se pak nesetkával s tím, že stále a dokola poslouchám ten samý názor, jak na ohrané gramofonové desce. Jiný interpret ale, ale stejný šlágr.

Jediný validní názor na hru je ten po celkovém zahrání, bez podsunutých názorů druhých. Kéžby tyto předčasné a zaujaté negativní názory pocházely alespoň z vlastní hlavy.

Zafata
😁1

Po 80 hodinách bys byl rád za změnu 😁

Prekrvené ramienka 💙
😁1

@Zafata: ale zas jestli do tepleho jezirka bude pronikat zensky vytrenovany zadecek, tak to nebude zle :)

Belros
❤️1

Bude to skvělá hra. Bez ohledu na to, co kdo říká.

TomAndy
😁2
🤦1

Stejně zase recenzenti budou hru hodnotit jaké je to skvělé dílo se skvělým příběhem překrásnou grafikou nádherným prostředím úžasnou atmosférou a bude tahle copy paste hra úplně ve všem i v příběhu jen bude víc Woke dostávat 9 nebo 10 jak je to u průměrných či podprůměrných her od Sony zvykem.Už mě ta nadrženost her na PlayStation fakt nudí kdykoliv vyjde titul pouze od slavných PlayStation Studios tak hodnocení je vysoko jak kdyby to bylo dilo roku a k tomu to vyhraje hru roku viz loňský průměrný Astrobot který jen kopíruje hry od Nintendo. Ještě že tu jsou aspoň hráči kteří mají otevřené oči a vidí že hry na PlayStation nejsou žádné umělecké díla ale obyčejné průměrné hry které nemají špetku originality a jsou přes kopírák jak hry od Ubisoftu a k tomu všechny hry jsou těžká Woke propagace jen proto že to značce vychází. Takže nebuďte zaslepení Sony značkou a hru hodnoťte tak jak si to hra zaslouží.Ja si radši přeju aby hra pohořela a Sony si uvědomila že takhle se to nemá dělat.

Uffrangan
Uffrangan #Xbox
😁1

@argokib: Až jsem dostal chuť na buchtu.😁

Darth_Štófi
Darth_Štófi #Palmárák
👍3

Zavřít Sucker Punch by byla strašná škoda. Byl bych rád, kdyby se vrátili k Infamous

argokib
argokib #PS space

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: To je jednoduchy. Mam rad zeny, mam rad cesty..a pomsta je sladka:-D

argokib
argokib #PS space

@Novy01: Obe studia posilala pri vyvoji ke konkurenci tajny agenty hlavicko 😆

Zafata
😁3
👍2
❤️1

Přijde mi to dost málo na 7 let vývoje. Ubisoft aspoň nabízí pokaždé jiné kulisy. Tohle je copy and paste tak půlka prostředí. To jsem zvědav zda bude zase klasika. Liška bystrouška, přírodní TEPLÉ jezírko, bambusové výhonky, střelecké eskapády, básníkovo střevo a zakončí to masakr vesničanů v malé i velké vesničce. To celé nejlépe 20x dokola ať to máme na hezkých 80 hodin.

STAR64

Předobjednano a pokud to bude z poloviny tak dobrý jako jednička tak potěší koště, páč mám v knihovně spoustu her a takhle se k nim nikdy nedostanu...

Novy01

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: Mě to téma nebere ani nevadí neutrální postoj, ale v mé mozkovně vzniká otázka: jak moc člověk musí být zoufalý aby šel pro inspiraci do ubisoftu,

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články