Hry od studia Insomniac Games mají díky VRR podpoře znatelně lepší framerate
novinka•pátek 29. dubna 2022•Martin Šmíd•

REKLAMA
REKLAMA
Hodnocení článku
Galerie












Reklama























novinka
Sony v novém videu ukazuje hry vycházející v roce 2026 pro PlayStation 5
novinka
Evropská ratingová organizace ohodnotila Assassin’s Creed: Black Flag Resynced
novinka
Hra The Elder Scrolls V: Skyrim - Anniversary Edition vyšla pro Nintendo Switch 2
novinka
Launch trailer na brzy vycházející retro akci Terminator 2D: No Fate
novinka
Předčasně zveřejněný box art hry Resident Evil Requiem odhaluje Leona S. Kennedyho
novinka
Na remaku Star Wars: Knights of the Old Republic má pracovat studio Mad Head Games, v přípravě by mohl být i remake druhého dílu
fórum
Playstation 5
novinka
Launch trailer na Pokémon Legends: Z-A – Mega Dimension
novinka
Během The Game Awards se ukáže nový Tomb Raider
fórum
Think before you sleep
Komentáře (35)
HDMI 2.1 je patrně udávané kvůli aktuálnímu oficiálnímu označení v souvislosti s funkcemi, jako je právě VRR, pro které je až právě 2.1 standardem. Blbé je, že 2.0 kvůli nižšímu datovému toku nezvládá VRR ve vyšším rozlišení a s HDR. Nicméně však MOHU POTVRDIT, ŽE VRR S HDMI 2.0 FUNGUJE, alespoň tedy s mým Samsungem QE65Q70R - freesync v herním módu povolit a nastavit na "ULTIMATE". Poté PS5 rozpozná a funkci VRR zpřístupní. Samozřejmě je zapotřebí, aby VRR vaše televize s hdmi 2.0 podporovala.
Tím pádem získáváme PS5 Pro verzi už teď :)
Na TV LG C1 funguje VRR dobre, len mňa trochu mrzí že to nepodporuje HDMI 2.0 ako Xbox keďže to nemôžem využiť na mojom hernom 2K 144Hz monitore čo mám k PC. Na PS5 primárne hrám na TV takže to nejako prežijem
@BenjaminL: lépe to jde poznat na Spidermanovi (mód výkonu už jede na víc jak 30fps), než na Ratchetovi, ale i když hra jede stabilně, drobné zadrhávání to prakticky vyhladilo
@BenjaminL: Já rozhodně. Odezva a pohyb obrazu je znatelně plynulejší.
Pozná to někdo, že to VRR běží? 🤷🏻♂️ Zkoušel jsem ratcheta a běžel stejně plynule jako dříve, tak nevím
@Jakub Andreas: Bylo by to hodně super, ale já bych chtěl hratelnou Black Cat, v prvním dílu byla tak nádherná že mě mrzelo že v tom DLC za ní nešlo hrát. A asi ani ve druhém díle nebude protože se s Petrem rozloučila. Což by byla asi jediný díl ve kterém by nebyla, mám pocit že byla v každé Spideyho hře
tak nejsem si jistý, jestli se mi do PS5 tento týden něco stahovalo, může mi někdo kdo to již má sem napsat aktuální verzi FW
@jabuntA: jn, problém je, že některým hrám se po zvýšení fps může rozhodit např. fyzika, apod.
Tohle je samozřejmě super. Líbil by se mi ale hlavně nějakej Boost mode pro PS4 hry, když na to vývojáři prdí, čest vyjimkám.
@Cybex: link
@Cybex: Spíš než na seznam tv s VRR,se záměr na tv, které umí VRR aniž by ti to jakkoliv dělalo problémy s něčím jiným.
Pravděpodobně jen novější modely, max rok, dva staré.
jeslti to fakt funguje tak je to pecka
Konecne je spiderman hratelny i v rezimu vykonu, skvela prace.
Nevíte náhodou jestli neexistuje seznam TV které VRR podporují?
Spider-Man 2 info 👀👀 link
@MistrOkurka: ano, to omezuje PS5, což je škoda. Xbox to např. umí 40Hz-120Hz, což je mnohem více praktické.
@MCJoel: to ještě někdo hraje?
@A2: To nějak omezuje PlayStation? Moje TV údajně umí vrr pod 20hz.
@Jiří Švec777: to si myslím že ano, ale dle mého to bude klesat pod 48FPS, takže tam záseky budou taktéž.
tak je to stejné jako u PC, kdy vypnutý zámek frází nejen, že popustí fráze nad ten limit, ale obecně tomu trochu i přidá.. ve spojení s VRR to pak může být vítaný bonus.. jsem zvědavý, až bude možnost to vyzkoušet, jestli mi to ale nebude vadit, protože VRR předpokládám sestřelí problém s trháním obrazu (tearingem) při velkých skokových změnách frekvence snímků, .. na druhou stranu... stále by měly být pozorovatelné ty různě plynulé obrazy. Nu jsem zvědav, zatím jsem neměl možnost ani na PC s freesync monitorem toto vyzkoušet. Trochu mi přijde, že to maže potřebu hry optimalizovat a nechá se to prostě na otevřeným snímkování s VRR a čau :) aby to nebylo nepěkné prozření až recenzent s VRR televizí se bude rozplývat nad plynulostí a doma pak bude velké vystřízlivění. K tomu to opět dělá dvě potřebné verze "optimalizace" na VRR a bez VRR.. jako by toho s tím měněním s RT bez RT.. 4k .. fake 4k nebylo už dost. Přestává z toho být gaučovka typu zapni a hraj... ale spíš PC standart.. zapni, nastav, přepni.. ;)
@SteveHood: je to fakt tragédie co R* dělá se svojima klenotama
Ocenil bych RDR2 s podporou VRR, když nejsou schopni vydat NG patch.
@A2: ale v performance modu by to trochu pomoct mohlo ne? Nějaké propady tam občas viditelné byly.
bomba no, konzole za par korun a zvládá 4K s raytracingem s vysokou mírou detailu a 50 fps. PC se nevyplatí v poměru kvalita/cena
U nepodporovaných her mi fajn přisel Cyberpunk. Naopak Elden Ring v quality modu VRR nedává moc smysl, díky tomu že VRR funguje od 48 Hz do 120Hz.
@Jiří Švec777: V PSku je nastaveno automaticky u titulů které mají přímou podporu.Jinak je v nastavení možnost zapnout na všechny hry ale tohle jsem nezkoušel.Samozřejmě budeš muset povolit VRR i na TV.
super
VRR si musím někde nastavit? Nebo to slape automaticky? Kdyby takovou podporu doastal Horizon a Elden Ring bylo by to super
@spoock: A to je ověřené? No já doufám, že to tak je.
Každopádně je zajímavý vidět, že ten 30 fps lock je u Spidermana až moc drastický, když ta konzole zvládá mnohem víc .Docela bude zajímavý sledovat jak k tomu budou přistupovat ostatní vývojáři. Jestli také fps odemknou nebo raději ne.
U těch Sony studií to možná dostanou příkazem,ale co ostatní. Každopádně pokud třeba i takový Horizon 2 pojede fidelity v 50fps bude to žrádlo.