Prodalo se 4,4 milionu kopií hry Clair Obscur: Expedition 33
novinka•úterý 16. září 2025•Martin Šmíd•

REKLAMA
REKLAMA
Hodnocení článku
Galerie












Reklama























novinka
Sony v novém videu ukazuje hry vycházející v roce 2026 pro PlayStation 5
novinka
Evropská ratingová organizace ohodnotila Assassin’s Creed: Black Flag Resynced
novinka
Launch trailer na brzy vycházející retro akci Terminator 2D: No Fate
novinka
Hra The Elder Scrolls V: Skyrim - Anniversary Edition vyšla pro Nintendo Switch 2
novinka
Předčasně zveřejněný box art hry Resident Evil Requiem odhaluje Leona S. Kennedyho
novinka
Na remaku Star Wars: Knights of the Old Republic má pracovat studio Mad Head Games, v přípravě by mohl být i remake druhého dílu
novinka
Launch trailer na Pokémon Legends: Z-A – Mega Dimension
fórum
Playstation 5
novinka
Během The Game Awards se ukáže nový Tomb Raider
fórum
Think before you sleep
Komentáře (9)
@꧁༒♛Makléř♛༒꧂: Neoriginální neznamená špatné, ve skutečnosti mezi tím není souvislost. Tahle situace s tím jak mnohdy armády lidí se do něčeho zblázní, je do značné míry relativní vůči aktuální situaci, společenské náladě a jiných participujících skutečností. Někdy se lidé shodnou ve velké míře na umělecky hodnotných dílech, je to však určitě menší podíl v současné době. Většina příběhů není nic nového, většina nápadů není nic nového, to skutečně nové je většinou ve výsledku ona vlastní interpretace umělce. Takže já osobně bych do kamene tesal spíše - nechť člověk tvoří co tvořit chce.
Mě se E33 na pohled líbí, jen nemám rád takové to "teď budeme apriori smutní", což je opakující se situace a vlastně i celková nálada té hry. Nemám rád když se smrt všelijak romantizuje a dělá se z toho apriori dojemná chvilka. A tahový systém nemohu zatím nijak hodnotit. Dosud mi u tahových soubojů vyhovuje to, že právě to hraju jako šachy, mám prostě tah a mohu v klidu rozmýšlet další tahy. Tím že tam je teď aktivní prvek načasování akcí v pravý moment útoku, už to nejsou ty "klidné šachy", ale už je tam napětí podobně jako třeba v čistě akčním RPG ER. Takže teprve uvidím, jestli mě to bude bavit, ale příběh doufám že zkrátka není celý o tom, že tam opakovaně musí někdo umřít, aby jsme měli apriori emoce.
Tlou Pt.II téma smrti zpracovává naopak velice autenticky, nic se neromantizuje, nikdo není super good Guy, jehož smrt je strašlivě nespravedlivá, nic z těch sraček. Je to mistrovské dílo, protože je mistrovsky autentické lidským emocím a lidským bytostem jako takovým, bez příkras.
@stillalive: "poněvadž z velké části v podstatě platí - čím vícero lidem se to líbí, tím spíš to není žádné umění, což se v praxi děje"
Tesat do kamene kamo! Treba u tlou2, absolutne nicim originalnim prumernym Horizonem po herni strance a dalsich! Diky❤️
@TomAndy: to je ale normalni u vetsiny her, ze ji velke mnozstvi hracu ani nedohraje. Kdyz se podivas treba na psn trophies tak vidis, ze i hru jako god of war ragnarok dohralo 70% hracu a to je silna znacka jako prase :)
@stillalive: Zajimave ze te takhle prehnany hype neodrazuje od prumernych OW SONY her typu druhý Horizon co tu tak vychvalujes. 🙂
Nějak jsem u této hry nepochopil v čem je ten příběh, nebo gameplay tak výjimečný. Všichni se tam prvoplánově "smutně" rozkládají na lístečky, hraje u toho prvoplánově smutná hudba, tahové souboje jsou defakto QTE, který je u této hry najednou strašně super, ale mnoho her za to dostalo hejt. Působí to na mě jako tříáčkově naleštěná dobrá hra, ničím originální, ničím výjimečná. Určitě ji časem vyzkouším, ale ten přehnanej hype mě osobně spíše odrazuje, poněvadž z velké části v podstatě platí - čím vícero lidem se to líbí, tím spíš to není žádné umění, což se v praxi děje. Stačí se podívat na návštěvnost filmů, seriálů, hudby a jiných. V podstatě se dá říct ve většině případů, čím víc umění, tím méně zákazníků.
Až si to jednou zahraju, tak doufám, že tohle ve výsledku nebude ten případ, že příběh a gameplay je vskutku tak výjimečný, ale z toho všeho co jsem zatím viděl a viděl jsem už dost, nevidím nic extra.
Hrál jsem, viděl jsem. Vypnul jsem, vrátím jsem, na exkluzivní hry
Nevěřím že všech 4,4 milionů hráčů hru dohráli.Jà jsem si ji taky koupil ale byl jsem podveden prvními dojmy a výsledek že jsem hru nedohrál a nikdy už ji ani nezapnu jaký je to podvod na hráče a hra je od půlky nezajímavá nudná a značně repetetivní.
dobré čísla
Za mě minimálně za hudbu a příběh letošní GOTY. S hratelností to mám takové složitější, samotné tahové souboje s QTE jsou zábavné a nápadité nicméně přesun lokacemi ať už nepřehledné koridory nebo po globální mapě v tom za mě hra selhává. Ale uspěch studiu přeju víc takhle zajímavých nových IP. 👌