Takuma Endo: Vydavatelé neměli zájem o hry s japonskou historií, Ghost of Tsushima to změnil

„Pak se objevila hra Ghost of Tsushima a ukázala, že trh existuje a lidé mají o podobné hry zájem. V Japonsku měl úspěch této hry na vývojáře obrovský dopad, ukázal jim, že je podobná hra životaschopná,“ říká Endo. Podle něj úspěch hry Ghost of Tsushima tkvěl i ve skutečnosti, že se odehrávala v ne tolik známém prostředí a časovém období. „Přinesla něco, co není jen japonským prostředím, ale také velmi specifická doba a místo v japonské historii,“ říká s tím, že tato skutečnost rezonovala u mnoha vývojářů, ale samozřejmě i hráčů. I proto pak mohli vývojáři ze studia Sucker Punch připravit obrovskou multiplayerovou část s parádním raidem a výborné příběhové rozšíření.
Doufejme, že do budoucna uvidíme více her, které čerpají z bohaté a nesmírně zajímavé japonské historie. Podle posledních spekulací připravuje studio Sucker Punch pokračování hry Ghost of Tsushima, ale na oficiální oznámení si musíme ještě počkat.
Hodnocení článku
Galerie
























Komentáře (20)
*
Bezte do haje z Days gone,nuda jak v Brne a to jsem se k tomu 3x vracel a nikdy nedohral 😆
@Flash: Ale tohle neni Japonska hra.Jen je zasazena do japonskyho prostredi.A v tom je jadro pudla.Je to klasicky ow s paradnim soubojovym systemem a nadhernym vizualem a stylizaci... od Americkyho studia.Proto ten uspech.
@ΛNĐ3RLΛ: ja tu potrebu nemam nekoho zesmesnovat,ani se necitim byt min hracem protoze se mi japonska stylizace o ktere je rec nelibi.Ale nekteri se tu citi byt nadrazenymi jedinci a to mi prijde vtipny
@argokib: Ano, každej z nás má jinej vkus, akorát někteří mají potřebu ten vkus toho druhého nějak zesměšňovat. Důležitý je jak to podáš.
Taky můžu napsat, že nechápu, co kdo vidí na upocených chlápcích v legínách (superhrdinové) či hraní si na vojáčky s pistolkami a jsou to hry pro nevyzrálé a nevybouřené teenagery, ale nejsem zabedněnec, že ano?
To co, navíc popisuje Mička, je jen určitá část japonské produkce. Jsou to fan-service hry, které ani netvoří podstatnou část her z Japonska, jen ti v paměti utkví nejvíce právě kvůli té stylizaci.
Kazdej z nas ma jinej vkus.Nebudu tady hanit japonskou tvorbu,vim ze ma svy priznivce.V poradku.Ale GOT je jednoznacne urcenej zapadnimu hraci.Pro nadrazeny intelektualy tzn.mainstreamu.Proste dalsi Sony uspesna sablona v nadhernym japonskym prostredi a paradnim soubojakem.Je to oslava samurajskyho umeni boje.Alespon pro me.
@Jozef Maluniak: vždyť bude Forspoken😆
@Jan Mička: ach sakra, dospělák s dospělým vkusem.
Chci days gone 2 . Jime ty debile furt vzpominam na konec DG1, tak dupej dvojku!
Ghost of granát.
Hra bohov
Ghost of Tsushima mi ukázal, že i po tolika letech dokáže být OW hra zábavná (u představení gameplaye jsem brblal že to bude jako assassin). Ten vizuál a stylizace jsou skvělé. Hra mě nevodí za ručku a mohu orientovat jen podle prostředí. Spoustu aktivit dává smysl a dávají mi jako hráči motiv proč je plnit. Není to revoluce her s otevřeným světem ale výborná evoluce. Tato hra je standart podle kterého budu hodnotit ty další hry podobného ražení. Osobně si neumím představit pokračování. Ta hra je vlastně v mnoha směrech skvělá. Raději novou značku než rádoby Ghosta 2 nebo Infamous. Pokud by měl být nový Sly Cooper, tak za mě jedině jako svěží restart série vybudovaný od základu. :-)
Chcelo by to nový inFamous 😟
@salát: přesně tohle se mi vždy na japonských hrách naprosto vadilo. Ještě ty silikonové barbiny s 6 kozama, svítícíma očičkama a 50cm pásem. Takové srance se můzou líbit opravdu jen ujetým asiatům. Pokud by asijske hry začaly vypadat aspoň trošku uvěřitelné a dospěle jako ghost, tak sem snima! Jinak ať si je klidně nechají pro sebe..
Neříkám ze na tom nepracovali Japonci 😃 Jen ze je to určeny pro americký publikum
Protože GoT byl udělanej tak nějak v americkým stylu . Japonsky hry mi do tyhle hry taky nic nerikali . Shemale frajeři s dvoumetrovejma vlasama a makeupem a na zádech půl tunovej meč , všude po obrazovce blesky a 200 čísel . To nebylo nic pro mě .
Každopádně vydavatele vždycky něco říkají a pak mají jedničku z divení, ze je to naopak . Před deseti lety říkali ze singleplayerove hry jsou minulost a není o ne zájem . Proto se delal multiplayer i v hrách kde neměl co dělat . Assasins creed, dead space atp, mass effect atp . Dost to ty hry kazilo.
To spíš změnil Nioh...
no nevim. japonci dlohodobe odmitaji tu jejich historii poustet za hranice. her z japonskeho prostredi je kotel. nechapu do dneska, proc oba dily Yakuzy z feudalniho japonska jsou pouze jp only. proc onimusha je ukoncena ip. atd apod.
Hmm, pro lidi co hraji japonské hry dvacet let to zas takové terno není :) Ale pro lidi co hraji v západní bubline only to bude jiste zjevení.
A hodně lidem bylo Japonsko u zadku, proste další AAA Sony titul a hráli by to i kdyby se to odehrávalo v Tatrách :)
Protoze vydavatele jsou kreteni a hodne casto mimo !
A pak staci vydat Ghosta a nahle je situace opacna a ti sami vydavatele pak hlasi....chceme takove hry!
Je trochu sranda, ze JP kulture ve hrach, nakonec pomuze USA studio.