Konzolista.cz

Vývoj hry Divinity začal v minulém roce, půjde opět o tahové RPG

novinkaúterý 16. prosince 2025Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: Vývoj hry Divinity začal v minulém roce, půjde opět o tahové RPG
Vývojáři z Larian Studios během letošního udílení cen The Game Awards představili svoji další velkou hru Divinity. Vzhledem k úspěchu jejich předchozí hry Baldur's Gate 3, která si odnesla řadu ocenění a prodalo se jí přes 20 milionů kopií, což je naprosto neuvěřitelné číslo, patří Divinity k nejočekávanějším hrám současnosti. To také zvyšuje tlak na samotné vývojáře. Zakladatel studia Swen Vincke se nyní podělil v rozhovoru pro Bloomberg o několik dalších střípků, ale podrobnosti o samotné hře si zatím nechal pro sebe. Nejprve zmínil, že Divinity bude vycházet z předchozí práce studia Larian. „Je to tahové RPG, které obsahuje vše, co jste mohli od nás v minulosti vidět, ale vše bude povýšeno na zcela novou úroveň. Baldur's Gate 3 byla skvělá hra a jsem na ni hrdý, ale myslím si, že tahle bude ještě lepší,“ zmínil.

A co se týče samotného vývoje, ten odstartoval v minulém roce na zcela novém enginu. Vzhledem k tomu, že vývoj Baldur's Gate 3 se táhnul kvůli pandemii covidu-19 a dalším omezením, Swen Vincke věří, že stihnou Divinity za kratší čas, a to i přes skutečnost, že hra bude ještě větší. I díky úspěchu Baldur's Gate 3 mohli najmout více vývojářů, scénáristů a dalších zaměstnanců, což by mělo vývoji také znatelně pomoc. V minulosti třeba vytvářeli dějové linky a úkoly po sobě, nyní mohou vyvíjet mnoho úkolů a linek zároveň. „Myslím, že vyvíjet hru tři nebo čtyři roky je mnohem zdravější než šest let, jako tomu bylo u Baldur's Gate 3,“ dodal s tím, že se plánuje také early access verze, ale ta zatím nemá stanovený termín. Pravděpodobně to ale nebude v příštím roce. 

Zdroj: Bloomberg
REKLAMA

Hodnocení článku

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Komentáře (14)

Přidejte svůj názor do diskuze!
Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@Kainé ja si to nemyslim. Combat system v souls hrach je jednim z jejich zakladnich piliru, na kterem ta serie stoji. To jadro by melo zustat stejne. At udelaji jinou hru, ale v souls serii si nemyslim, ze by to melo byt jinak.

A kolik tu mame souls her, ze? Larian udelal 3 modernejsi tahovky a z toho jen jedna se dostala do sirokeho mainstreamu + castecne D: OS II.

Verim, ze fanousci at uz Divinity ci novi fanousci BG3, chteji presne to same co se combatu tyka. Ale jak rikam, verim, ze Divinity 3 by mohlo klidne byt mnohem temnejsi. S tim lorem souhlasim, ale spatne to vubec nebylo. Taky nezaponme, ze Divinity 2 asi jeste zdaleka nemelo takovy rozpocet jako prave BG3 a ted by mohl byt jeste vetsi.

Ja se na hru tesim momentalne asi nejvice ze vsech oznamenych her a ne jen v ramci TGA. Alternativy na takove urovni tu proste nejsou. Az budou, tak at jsou delat treba hru typu Uncharted😀

Kainé
Kainé #A2

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂ ano, je třeba ho měnit a za mě to cítí to i FS. Elden Ring byl vrchol nějaké cesty, za mě by byla škoda, kdybychom dostali opět to stejné. Navíc mezi tím jsme dostali ACVI či Sekiro, kde byla alespoň částečná změna rytmu. BG3 beru taky jako nějaký vrchol cesty, tahovky takhle dostali do úpného mainstreamu, takže proč nezkusit něco jiného. Tohle je prostě problém této doby, hrajeme pořád to stejné. Navíc ty absolutně ignoruješ JPRG jako většina západního mainstreamu, takže jsi se ochudil o x skvělých tahovek. Pak přijde jedna průměrná viz Claire a všichni se z toho můžou zbláznit. Navíc věřím, že se shodneme, že Divinity není dvakrát hluboké fantasy v rámci lore, světa, mytologie, které by nešlo nahradit. Já osobně dávám přednost combatu, který se dá zapouzovat dobrovolně. Skvěle to zpracovalo Origins, loni mělo výborný combat Rebirth. Lariani mají možnost zkusit něco jiného a byla by fakt škoda, kdybychom dostali opět tahovku s iso kamerou.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍1

@Kainé jenze prave ten combat delaji nejlepe ze vsech. Tak nac ten menit? Znovu opakuji.... pro vetsinu lidi je prvni hra od Larianu BG3, max Divinity 2.

Souls tu mame jak dlouho se stejnym combatem? Je potreba prave tento aspekt souls her menit?

Ze by mohli vydat neco temnejsiho tomu ja se vubec nebranim. Bavim se o combatu. A kdo vi, treba Divinity 3 prekvapi s vizualem i vypravou :)

Ano... to bylo kazdemu jasne uz od oznameni. Ja srovnaval hratelnost divinity 1 vs 2 vs BG3. Zmeny tam jsou na oko mozna ne tak vyrazne, ale herne docela dost.

Kainé
Kainé #A2
👍2

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂ nejlepší nic neměnit a vydávat pořád to podobné dokola. Jasně. To, že jsou tam změny, přece nikdo nepopírá, ale hry jsou si podobné a jsou si podobné dost včetně BG3, které patří do úplně jiného universa. Jejich hry jsem hrál 25 let zpátky, když je nikdo neznal, tak mě nepoučuj. To, že je to pro tebe dobře, že jádro zůstavá stejné, neznamená, že je to dobře pro všechny. Já bych si od nich rád zahrál něco temnějšího třeba s real- time combatem a hlubší exploraci bez iso kamery, čili bych rád bych viděl pokračovaní původních Divinity. Je to můj názor a nikdo ti ho nenutí. BG3 je více podobné Original Sin 2 než BG2 imho.

yenda1
yenda1 #Bellringer
👍1

Divine Divinity jsem jako jednu z mála her ve svém životě hrál a dohrál vícekrát. Taky sem si řikal jestli se někdy zkusí vrátit od 25 let zpět a zkusit něco podobného. Kdy se Diablo a Baldurs Gate jednoho včera potkali, v baru opili a z nerozvažnosti zplodili děcko. Nutno říct, že nakonec pěkný.

Ty jejich tahovky jsem hrál. Jsou skvělý o tom žádná. Je znát, že už tu formulku pilují dloiho, takže to mají zmáklý mistrovsky, co se herní stránky týče. Na BG3 se chystám, ale chce to jistý plánování si na to vyšetřit dosattek času, nějak tuším že to zase bude macek.😁

A právě BG3 jsem i bez okusení měl za jeich vrchol, vrchol TAHU. No zdá se že ne. Zvědavost, kam to chtějí ještě sunout. Jsou na TAHU. 😁

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@Kainé divinity original sin bylo uplne jinde oproti Original Sin 2. Bg3 se taky hraje odlisne od Original Sin 2, ale jadro zustava stejne. Coz je jedine dobre.

Original Sin 2 moc zvucne jmeno nebylo, presto, ze to byla nejlepsi tahovka posledni dekady v dobe vydani. Za me v te dobe nejlepsi tahovka vubec co se tyka toho combatu samotneho (neskutecne, ale fakt neskutecne domyslene, coz clovek zjisti hlavne na vyssi Tactician obtiznost). Siroka verejnost se na ne nabalila az vydanim Baldurs Gate 3, protoze tu znacku zna kazdy, vcetne mladsich rocniku, kteri to ani nehrali. Nevidim smysl v tom, ted neco menit. Divinity 3 se bude po uspechu bg3 pordavat jak rohliky a hraci nepolibeni Divinity do nej vesele naskoci. A urcite to bude zase odlisne od BG3.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@TimeSplitter on te tu ale o opaku nikdo presvedcovat ani nechce, ne? Tvoje blbost. Vetsina tahovek je jen na oko a realne tam nejake strategizovani nema vyznam. To ovsem neni pripad Larianu🤗

Kainé
Kainé #A2
👎2
👍1

škoda, já věřil v pokračovaní původních Divinity či v nějakou změnu. Asi budeme pořád hrát to samé a nikdo nezkusí nic jiného. Takže trapný humor, infantilní grafika a počtvrté to stejné.

Kachlo
Kachlo #BOSS

WTF

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

@꧁༒♛Makléř♛༒꧂ link Me to rikat nemusis. 🙃

(Z clanku o oznameni hry par dni zpet.)

Kazdopadne tahovky jsou definici nudy a nikdo me nikdy nepresvedci o opaku. :D

꧁༒♛Makléř♛༒꧂
👍1

Neskutecny tesing, prebilo to i mou pachut z TGA a jejich RPG roku😀

Neexistuje lepsi/propracovanejsi tahovka nez divinity/bg3 co se tahoveho combatu tyka.

꧁༒♛Makléř♛༒꧂

@TimeSplitter no shit sherlock...

Deckard
👍1
❤️1

Lets gooo z toho mám radost, chci to zase zahrát v coopu.

TimeSplitter
TimeSplitter #PC Mamrd Race

...jsem to rikal, ze to zase bude popiskovana tahovka... 🙄