Konzolista.cz

The Legend of Zelda: A Link Between Worlds

recenzepondělí 2. prosince 2013Martin Šmíd
Hlavní obrázek článku: The Legend of Zelda: A Link Between Worlds
Každý díl ze série The Legend of Zelda patří k nejlépe hodnoceným videohrám a jen těžko byste hledali nějaké to klopýtnutí. Ostatně nedávno jsme tu měli vynikající remake dílu The Legend of Zelda: The Wind Waker na Nintendo Wii U, který jen potvrdil, jak nadčasovou hratelnost všechny hry z této série mají. Nyní je čas se podívat na první originální díl pro kapesní konzoli Nintendo 3DS, u něhož vývojáři naslibovali nejen nostalgickou hratelnost, ale i spoustu pěkných a zajímavých novinek. Jestli tu máme další klenot, na to vám nyní odpovíme, i když už asi tušíte, jaký bude náš verdikt.
Není sporu o tom, že má Nintendo ty nejúžasnější značky videoherního průmyslu, které navíc dokáže každým novým dílem posouvat dál a dál. Příkladem je oblíbený Mario, tak právě série The Legend of Zelda, která s každým novým dílem přináší nejen výbornou hratelnost, ale i spoustu nadčasových novinek, ze kterých následně čerpají naprosto všichni. Když bylo oznámeno volné pokračování výborného dílu A Link to the Past, všichni fanoušci byli u vytržení. Je ale třeba říci, že ve výsledku na něj A Link Between Worlds jen volně navazuje, odehrává se příběhově stovky let později, ale to samozřejmě nevadí, protože svět Hyrule neztratil nic ze svého kouzla, je pořád lákavý k prozkoumávání. Asi nepřekvapí, že hlavní hrdina Link se opět na začátku probouzí ve své posteli, aby se následně před ním odehrál sled událostí, které ho pošlou na cestu, na jejímž konci je porážka hlavního padoucha. Tím je nyní Yugua, který umí nebohé lidi proměňovat ve 2D obrázky, což samozřejmě není nic pěkného. Možná si řeknete, že tu je klasický jednoduchý příběh, ale tomu tak rozhodně není. Jak budete hrát, dočkáte se několika zvratů, navíc a nic není takové, jak se může na začátku zdát. Co jistě hře pomáhá, jsou velmi dobře napsané dialogy s nejrůznějšími NPC postavami, k nimž si jednoduše můžete udělat vztah, ať už kladný nebo záporný. S tímto se ale tak nějak u The Legend of Zelda série počítá, ale je dobré vidět, že vývojáři ji věnují i po tolika letech takovou péči a s láskou se o ní starají. Říci, že se A Link Between Worlds odehrává pouze v pohádkovém světě Hyrule, by bylo trochu chybné, protože se po něm budete potulovat zhruba polovinu hry, možná o něco více, ale velkou částí je i svět Lorule. Ten je na rozdíl od pestré Hyrule značně temnější a daleko více se na něm podepsalo zlo. Jak ale během hraní zjistíte, nebylo tomu tak vždy. Ať už ale budete v jakémkoliv z oněch dvou světů, vývojáři vám dávají naprostou volnost, a to je dost možná největší klad A Link Between Worlds. Můžete si na mapě prakticky dělat, co se vám zamane. Samozřejmě, ne vše je na začátků hned odemčené, protože na některé dungeony potřebujete nakoupit předměty, případně získat některé schopnosti, ale ty vám přibývají docela velkou rychlostí. Svět tedy jen čeká na to, až ho začnete postupně prozkoumávat, a že si v něm užijete spoustu legrace. Protože je svět, v němž se pohybujete, docela velký, je dobře, že je tu možnost rychlého cestování. Během hraní si odemykáte speciální body, jak prozkoumáváte svět, k nimž můžete pomocí čarodějnice rychle cestovat. Rovněž slouží k ukládání hry. A Link Between Worlds nestaví jen na hlavní příběhové části, na jejímž konci je nejen záchrana princezny Zeldy a porazení zlosyna. Kromě hlavních questů můžete plnit řadu vedlejších úkolů pro zdejší obyvatele i nejrůznější tvory, čímž jednat vzroste herní čas, ale samozřejmě budete i patřičně odměněni. Vedlejší úkoly tu tedy neslouží jen k vyplnění času, ale mají svůj účel a opodstatnění. Rozmanitost vedlejších úkolů i miniher je velká, všechny jsou zábavné a skvěle doplňují hlavní část. Tím nejlepším jsou ale pochopitelně u The Legend of Zelda série dungeony, které mají opět naprosto parádní design, možná lepší se doposud v sérii neobjevily, nebo alespoň ne v těchto 2D dílech, a každý představuje sled několika rébusů, které musíte vyřešit, a že u některých dostane váš mozek solidně zabrat. Do toho všeho se vám postaví do cesty nejrůznější protivníci, a když i ty zvládnete, můžete se pustit na bosse, kterých je tu docela dost. Každý se od sebe liší, je originální a vyžaduje od vás jinačí péči. Je ale možná škoda, že vývojáři posadili laťku s obtížností docela nízko, protože nepřátelé vám moc vrásek na čele neudělají, zvláště když budete mít už hodně upgradovaný život. Ten jednak vylepšujete porážením bossů, ale také sbíráním speciálních srdíček na mapě, z nichž můžete bonusový život sestavit po několika částech.
Série The Legend of Zelda je záruka vysoké kvality, takže nepřekvapí, že tu máme před sebou opět dokonalou hru na několik desítek hodin.
Na jednoduchosti se určitě podepisuje i snadný bojový systém, na který si navyknete po pár minutách hraní. Na začátku má hlavní hrdina Link jen menší meč, ale jak postupuje hrou, může si opatřit spoustu zajímavých hraček (master sword je tu samozřejmě později také), které mu pomohou nejen v boji, ale i při průzkumu dungeonů. Je zajímavé, že ať už třeba luk, palice nebo další předměty (oblíbil jsem si hlavně ten dělající víry, kterými jdou omráčit nepřátelé), nikdy nepotřebujete jejich zásobu. Výstřel z luku jen spotřebuje část many, která se vám následně docela rychle obnovuje, takže se nemusíte starat, jestli máte zásobu šípů. Tímto vývojáři jasně dávají vědět, že chtějí hlavně hráče bavit, a nikoliv ho neustále brzdit hledáním zásob. Musím říci, že tento systém mi sedl a určitě hře pomáhá, zvláště když je určená k hraní na cestách. Ačkoliv je A Link Between Worlds možná nejednoduší Zeldou, jakou jsem hrál, pořád můžete umřít docela snadno, zvláště když si nedáte pozor. Smrt zde ale není zase takový problém, jen vás tedy trochu zdrží od dokončení úkolu. Musíte se k němu znovu dostat, navíc je třeba znovu doma nakoupit ztracené předměty. Tím jediným vás hra penalizuje a chce donutit k větší opatrnosti. Je až neuvěřitelné, že ačkoliv jde už o několikátý díl, Nintendo neustále drží velmi vysokou kvalitu, navíc vše obohacuje o spoustu nových nápadů a novinek, které pochopitelně nechybí ani zde. Vypisovat vám zde vše samozřejmě nebudu, akorát bych vám zkazil nejedno překvapení. Jen tedy zmíním jednu velmi propagovanou funkci, kterou je možnost linka změnit se na obrázek, čímž může lézt po zdi, případně se dostat škvírou mezi zdmi či mřížemi. Najednou se tak otevírají nové možnosti, jak se pohybovat po prostředí, ale i tuto novinku jistě oceníte v boji nebo při řešení úkolů či později vedlejších aktivit. Navíc díky možnosti změnit se na 2D obrázek může Link jednoduše cestovat mezi světy Hyrule a Lorule. Jen si tedy musíte dávat během proměny pozor na manu, která vám docela rychle mizí. Kolikrát se mi stalo, že jsem při řešení hádanky nestihl dolézt nad pevnou zem, takže jsem spadl. To ale zde nepředstavuje zase tak velký problém, protože se vždy objevíte kousek od selhání. Od začátku víme, že Nintendo 3DS nemá nějaký oslnivý výkon, ale časem jsme se dočkali hned několika opravdu výborně vypadajících her, a The Legend of Zelda: A Link Between Worlds k nim rozhodně patří. Hned od prvního momentu vás bude oslňovat nádhernými postavami i výborně zvládnutým prostředím, do toho všeho se sem tam objeví i nějaký ten velmi pěkný grafický efekt. Nintendo zde jasně ukazuje, že když máte šikovné grafiky, můžete i s relativně slabším hardwarem vykouzlit nádherné hry. Framerate navíc po celou dobu běží stabilně na 60 fps, a to i ve 3D režimu, který všemu dodává hloubku a zvláště v dungeonech je třetí rozměr naprosto parádní a posouvá hru do úplně jiné dimenze. Jen těžko si na vizuální zpracování stěžovat, stejně tak na hudební doprovod. Pokud jste v minulosti hráli některou The Legend of Zelda hru, asi vás nepřekvapí, že A Link Between Worlds obsahuje parádní soundtrack se spoustu nových skladeb, který si zaslouží samostatný poslech. The Legend of Zelda: A Link Between Worlds je jednoznačně mistrovským dílem, na které budete vzpomínat i za několik let, a nejlepší hrou, jaká se na kapesní konzoli Nintendo 3DS objevila. Nejen, že má opět neskutečně návykovou hratelnost, ale ohromí vás i svým vizuálním zpracováním, které navíc skvěle dokresluje 3D efekt. Výborný je klasicky hudební doprovod, jehož skladby vám budou v uších znít ještě hodně dlouho. Jednoznačně hra, kterou musíte na konzoli Nintendo 3DS mít.
REKLAMA

Hodnocení článku

Načítání...
Pro hodnocení článku se musíte přihlásit

Galerie

Komentáře (38)

Pro přidání komentáře se prosím přihlaste.
stillalive
👍1

Tak už jsem to psal do fóra a musím se vám pochlubit i zde :) Zítra mi příjde už ráno Bravely Default s Artbookem :) Tak napíšu první dojmy z probdělých nocí :)

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever

Tak to ste celkom slabí, ja mám v deme cez 11 hodín a ešte som ho nedohral... levelujem všetko na max.[s9]

redfire
redfire #Objection!

stillalive: to jseš na tom ještě dobře,já jsem se tak zažral do Awakening,že jsem to napoprvé dohrál po 80 hodinách :D

O Bravely Default ani nemluvě,na demu mám asi 8 hodin,takže od plné hry očekávám 100 hodin zábavy.Škoda jen,že takových RPG se už tolik nedělá...

stillalive

StouperCZ: No to mi řekni taky :) Ale jo, vystačím jen tak tak :) Chleba a sůl to jistí :)

Jo Fire Emblem: awakening ještě měsíc před vydáním pro mě neznámá značka, zpočátku mě to vůbec nelákalo, ale potom jsem koupil a to bylo najednou probdělých nocí :) Odehraných 40 hodin jen to hvízdlo.

stillalive
👍1

Kratos86: Tak já mám jako to 3DS, tak i PS VITA. PS VITA mám převážně na ty PS One klasiky a i pár těch PS Vita her, ale klasiky převládají. Ano PS VITa je kompletně lépe zpracovaný. Na 3DS mi vadí, že po delší době hraní člověka chytá i křeč do ruky z toho jak nepohodlně se drží. Tento týden mi příjde 3DS XL, tak věřím že i ten display, tak i to držení většího rozměru bude lepší jak hráči ze zkušenosti říkají. Ty analogové páčky u PS VITa jsou skvělé. Jen zkrátka pořád mi tam chybí nějaký ten opravdu špičkový titul. Jsou tam v celku dobré hry. Pořídil jsem MGS3 HD a Oddworld: Straners Warth. Raymen: Legends byl na tom výborný. V poslední době mě ale zase to 3DS zásobuje kvalitními tituly víc. Naposled to byl Luigis Mansion 2: Dark Moon. Ten byl k méme překvapení trochu jednodušší, ale ačkoliv to nebyla žádná HC hra, tak pořád skvělá zábava. Ostatně se ženou jsme na tom nahráli dohromady 50 hodin. Teď jsem dohrál novou Zeldu a čekám už na pátek na Bravely Default u kterého jsem jen v demo verzi nahrál přes 6 hodin. Jako fanoušek Final Fantasy IX je tohle pro mě vytoužené JRPG. Největší zklamání byl pro mě New Super Mario Bros 2. Hra byla kvalitní a od poloviny to byl klasický HC, ale hru jsem dohrál za necelé dva dny a to je na mě málo, tak že tu jsem dal pryč. Velkým překvapením byl Fire Emblem: Awakening. Rozhodně nejlepší tahové RPG za posledních pár let jaké se mi dostalo do ruky. U toho jsem nahrál 40 hodin. Ty hry obvykle nejsou HC v tom že by hráč měl neustále smrt, ale v tom, že hráč není veden za ručičku a klasicky musí vlastní hlavou přijít na to jak co udělat a jak dál. Zelda v tomhle exceluje. Bravely Default je tradiční HC JRPG.

sega.maniac: link

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever

To rozlíšenie upresním na 400x240. A na nízke rozlíšenie displeja sa sťažujú viacerí. Ja to prežijem, ale radšej by som aspoň za natívnych 640x360 (keďže o 852x480 by som u Nintenda mohol iba snívať, to malo Wii).

charvisan
👍1

kratos: sry ale takhle srovnávat nemůžeš :nee: jiné. Vše je ve svém žánru top. Navíc proč nemít vše :P a histericky kvíkat jen u jedné platformy?

K příspěvku o této grafice v tomto století: bože bože bože ... ale jó vždy se najde někdo kdo toto předhodí ale toto není u mě hráč to je jen pózér. Hry se hrají na ně se nečumí, že jsou pěkné(i když pokud je jedno i druhé pak je to supr), hlavně musí bavit!

Kratos86

mal som Vitu, dokonca dvakrát i 3DSko, ale obe šli z domu, lebo na ne vtedy neboli hry a boli predražené....

stillalive...no na cesty to je asi jedno, 3DS bolo prvé, má lepšiu základňu, PSP zabili piráti, 3D efekt láka a podľa mňa je na trhu už miesto len na jeden handheld, o pár rokov už ani na ten jeden....

dobre ok to bol trolling, ale trebárs mne osobne keď som na 3DS hral to vadilo...má strašne malú obrazovku, 3D zobrazenie treba mať konzolu v divnej polohe a stále sa rozmazáva, preto som to vymenil za Vitu, kde mi vadila už len tá absencia hier...inak technologicky zakopáva 3DS do zeme i kvalitou spracovania analógov a celého handheldu. A hlavne má dva analógy, čo je najväčšia chyba 3DS v dnešnej dobe.

Vďaka bohu aspoň za tie Capcom HD porty Castlevanie a Revelations...

stillalive
👍3

Kratos86: Jen pro upřesnění. Horní display 800x200 (2x400 pro obě oči kvůli 3D efektu). Spodní display 320x240. Matika ti tedy moc nejde. Jinak neznám nikoho kdo vlastní Nintendo 3DS, že by si při hraní her stěžoval na rozlišení. Většinou si stěžuji, že už hru dohráli :) Ono je to taková vykopávka z pravěku, ale prodává se toho XXXXXXXX krát víc než PS VITA s OLED. Kde myslíš že je chyba? :)

Seth123
👍9

že technicky nedokonalé nintendo sere nejvíc ty co od něj ani nic nevlastní :D

Kratos86
👎4

to rozlíšenie 300x200 ty kks...to kde sme?? V stredoveku? Môj Note 3 má väčší výkon ako stolný PC a hry na ňom vyzerajú rovnako ako BF3 na konzoliach.

Sa nedivím, že je Nintendo v zisku, keď predáva hardwérový odpad za veľké peniaze a predpotopné hry za 40 eur...

stillalive
👍3

Kratos86: Člověk, který zná jen Zeldu a Mária by snad ani neměl slovo Nintendo vyslovovat, protože zná leda jen jméno firmy a už vůbec né dělat nějaká srovnání, když ani neví co porovnává.

HDRcze
HDRcze #Games4Life
👍3
👎1

Butthurt plejky si musí dokazovat, že jejich firma je nejlepší, a neví o čem mluví :D

Kratos86
👍3
👎3

Odpoveď na Zeldu a Maria? Last of Us, Uncharted 3, Journey, Heavy Rain...hmmm kto to teraz vyhral? Kto má monopol na originálne famózne hry s geniálnymi príbehmi?

Lloyd.Irving
Lloyd.Irving #1-2 Sniff
👍2

Nintendo má monopol na HRY. Tak to je hošíci...

Deshien
👍3

2Dejvik:Grafika se pokazde hodnoti k dane platforme a Zelda taha z 3ds hodne moc a i spousta her pro Vitu by se mela stydet+Pripocti dve obrazovky,60fps a 3d rezim.Hra je delana z ptaci perspektivy ze dvou duvodu.Za prve proto ze je to pokracovani Link to the past a za druhe je stejne jako 3D land koncipovana pro 3D rezim.. kdo nevidel neuveri ale prave tenhle pohled sedi pasivnimu 3D dokonale a jinak uz bych tyhle hry nikdy nehral.. 3D rezim u 3ds zapinam malokdy ale tohle je vazne bomba

redfire
redfire #Objection!
👍1

Kvůli Ocarině jsem si koupil 3DS,takže rozhodně koupím,i když ne hned (za pár dní vyjde Bravely Default,na to čekám déle).Legend of Zelda patří k nejlepším sériím,co jsem kdy hrál.Nikdy jsem nehrál hru víc jak dvakrát,Ocarinu už jedu po čtvrté.

Jak vidím,tak někteří lidé nemůžou unést,že zase vydalo Nintendo klenot a hned dávají 1/10...

davik76
davik76 #PS5

Still s tím souhlasím dohrát Zeldu,nebo Maria bylo vždy hodně obtížné a pro mnohé nemožné nebo flustrující.

stillalive
👍1

Super Mario 3D World se podle mého názoru prodá několik milionů kopií. Nebude to dnes, ale příští rok podle mě bude mít na kontě několik miliónů. Nintendo si je ale vědomo, že klíčovým titulem je pořád nová Zelda. Byla klíčovým titulem pro 3DS a bude klíčová i pro Wii U. Nikdy bych nekupoval konzoli kvůli jedné hře, ale učinil jsem tak s konzolí Wii kvůli Zeldě Sklyward Sword a tu považuje za druhou nejlepší hru této generace hned vedle The Last of us pro PS3 a stejně tak jsem koupil 3DS jen kvůli Zeldě Ocarina of Time 3D a v ani jednom případě nelituji, protože Zelda hry jsou většinou mistrovské kousky, které jsou nenahraditelné žádnou hrou. Teď díky tomu mám 3DS a užili jsem si mnoho dalších špičkových her. Nyní netrpělivě čekám na Bravely Default což je to JRPG, které vy fanoušci starých dobrých JRPG her tolik chcete. To je ta stará škola v 21. století a neztratilo to nic na kráse. Systém Brave a Default to povyšují zase na novou úroveň taktizování v boji.

FOX
👍1

davik76: jenže bohužel v případě Knacka ta hra sloužila jako znouzectnost, protože výběr her je momentálně mizernej

stillalive
👍4

davik76: Když to člověk pustí ve 3D přímo na 3DS, tak jakékoliv screenshoty v tu chvíli ztrácejí jakokoliv vypovídajcí hodnotu o vizuální stránce hry. Stejně tak perspektiva shora má účel a není pouhou nostalgickou vzpomínkou pro fanoušky. Je celkem paradox, že Zelda svím pohádkovým vyzněním je svou náročností jasně cílená na dospělé publikum, ale neznalci ji stále zařazují do her pro děti. To třeba 80% multiplatformních her na konzolích od Microsoft a sony jsou na první pohled hry pro dospělé, ale svou náročností odpovídají hrám pro malé děti. Je mi větším potěšením dohrát hru, která je opravdu výzvou pro mozek, než hru, která není výzvou ani pro cvičenou opici a to doslova. Neschazuji žádnou hru, ale tyhle předsudky a zavedené dogma jsou úplně mimo realitu.

davik76
davik76 #PS5
👍1
👎1

Deshine přesto Knack rozdrtil v prodejích hru Super Mario 3D World.A to je ps4 venku pár dní.[s6][s9]

El_Scorpio
El_Scorpio #PS3 4ever

Podla mna jedine pekne 3DS bolo so Zeldou OoT link Ostatne vytvarneho hladiska boli nanajvys priemerne, rovnako aj motiv tejto Zeldy. Najhnusnejsia je samozrejme Animal Crossing konzola.

davik76
davik76 #PS5
👎6

pánové nic ve zlém hrál jsem Zeldu ještě na 8bitovém nintendu.Tehdy bych hodnocení 10/10 bral.Byla to super hra.Ale nyní když se dívám na ty obrázky ze hry?JEDNÍM SLOVEM HNUS.A hratelnost může být sebelepší tahle hra prostě nepatří do 21 století.Možná jako vtip.[s15][s15].Nebudu hře kazit hodnocení jako to dělají někteří kliknutím na 1/10,2/10,ale na první dojem bych dal stejné hodnocení.

stillalive

StouperCZ: Taky bych jej bral, kdybych už neměl dávno domluvený odběr 3DS XL od jednoho zdejšího uživatele. Ta konzole s motivem Triforce je prostě pro mě osoebně "must have". Kdo ví, třeba ty 3DS XL budu mít nakonec doma dva, pokud příští rok by byl bundle ještě k dostání :) Každopádně přeji mnoho zábavy. Tahle hra za i za těch pět tisíc stojí.

stillalive
👍8

Upravený příspěvek:

Hráči bez zkušeností s hrami od Nintenda se nejspíše diví jak vůbec může v 21. století vyjít taková hra pro kapesní konzoli, sesbírat maximální známky u všech kritiků a jak to vůbec může ještě dnes někdo hrát. Naopak potom hráč, který tuhle hru alespoň zkusí, tak se diví, jak může někoho taková hra nebavit.

Dnes jsem ji dohrál ve 3 hodiny ráno a poslední co jsem cítil? Naprosté nadšení, ale zároveň zklamání jen z toho, že toto mistrovské dílo už skončilo. Hru jsem dohrál za 25 hodin a to jsem nesplnil téměř žádný vedlejší quest a mnoho miniher jsem zkusil s tím že se k nim později vrátím, ale nevrátil. Jsou ale opravdu povedené a zábavné a tak se jim budu plně věnovat na nyní čertvě rozehraný "Hero Mode". Ani jsem nezkusil minihru se "Shadow Link"

Nevěřil bych, že mě i zde dokáže příběh něčím potěšit a opravdu překvapit a stalo se. Zvraty které přichází jsou v základu prosté, ale opravdu silné.

Když jsem hru zapnul poprvé, tak jsem obdivoval nádherné grafické zpracování a taky hudbu. Doposud jsem hrál hry na 3DS jen v klasickém 2D zobrazení, ale tohle se i hlavně díky perspektivě shora přímo zrodilo pro 3D zobrazení. 3D zobrazení tak zde není jen na efekt pro oko, ale hraje velkého pomocníka při řešení dungeonů z hlediska úrovní/pater a člověk tak snáze rozpozná pozice objektů v prostředí. Takže tohle jsem kompletně hrál ve 3D zobrazení i 6 hodin v kuse a nikdy mě nezmohla sebemenší potíž s očima, nebo jiné dříve zmiňované problémy, které jsou zkrátka ajednoduše silně individuální charakteru.

Co se týče zpestření, tak vesničce je dokonce mlékárna, nebo spíš takový bar, kde se nalévá jen mléko a hráč si tam u dvou muzikantu může nechat za 10 rupií zahrát píseň, které pochází ze samotné hry. Tyhle muzikanti ale nepřehrávají jen skladby tak jak zaznějí ve hře, ale přehrají vám skladby pomocí vlastních hudebních nástrojů a jedním je strunný ( něco na způsob španělské kytary) a druhým je flétna. Skladby v tomto podání jsou zase jiným zážitkem, jsou nádherné a častokrát jsem tam jen stál a poslouchal krásné melodie v barvě zvuku flétny za doprovodu strunného nástroje. Postupem hrou se u muzikantů rozšiřuje seznam skladeb.

Hratelnost je prostě a jednoduše ultimátní zábava. Hrátky s ohněm, pískem, ledy, světlem a tmou a mnoha dalšími faktory jsou opět pojaty originálně a řešení rébusů v dungeonech je nejen výzvou, ale velkou zábavou. Každý kousek v itemu je ve hře využit na maximum a není tak jen doplňkem k pouhému vyzkoušení jak to bývá u mnoha her. Nejoriginálnější a nejvýznamnější schopností Linka je ale transformace v nástěnnou malbu. Samotné zpracování je nesmírně pěkné a za celou hru ani na momnet neomrzí. Vývojáři to zakomponovali téměř všude a hráč má neskutečnou svobodu ve využití této schopnosti. Mnoho míst se nedá třeba jen objevit tak, že tam prostě dolezu namalovaný na zeď, protože kolikrát na zdech Linkovi překáží kameny vystupující ze zdi. Je tak nutné začít využívat i samotné cestování mezi oběma světy a hráč tak řeší rébus ve dvou odlišných světech jako jeden. Svět Lorule má své hranice a nelze tam dostat se "pěšky" všude jako ve světě Hyrule. Tak že přišlo na řadu hledání cesty ve světě Hyrule do klíčových míst ve světě Lorule. Tento způsob je originální a vidím v tom velký potenciál i do případného pokračování do budoucna. Stejným způsobem se člověk musí dostávat i do skrytých míst a k nepovinným dungeonům. Je zde přehršel originálních nápadu a především dokonalý leveldesign.

Pokud bych měl hodnotit postaru, tak tohle je jedna z nejzaslouženějších 10/10 v roce 2013.

Hratelnost 10/10

Životnost 10/10

Grafika 10/10

Hudba 10/10

Zvuk 10/10

martin.cernuska: Nenech se ovlivnit žádným názorem z obou táborů. Vem to do ruky, dej té hře 2 hodinky šanci a potom uvidíš, jestli u toho zkysneš do ranních hodin, nebo na to plivneš jako ty ostatní.

Kachlo: Výborná recenze ač opravdu stručná vzhledem k rozsahu hry. Je mi jasné, že vypsat do recenze všechny ty vychytávky a zajímavosti, které se ve hře nacházejí, by zabralo ještě jednou tolik textu :)

inmax

Jestli je Zelda série nadčasová, tak já jsem Dědeček Hříbeček. Když jsem hrál Ocarina of Time, tak mi úplně bilo do očí, jak je do krásnýho 3D pohádkovýho světa naroubovaný ten 30 let starý herní systém, který ho vůbec nevyužívá na maximum a ten 3D svět je sice rozlehlý ale naprosto prázdný a nevyužitý.

MontanaCZ81
MontanaCZ81 #Buldok
👍1

uz at je 24.12. a ja s obrovskym prekvapenim :)))) rozbalim pod stromkem knihu Hyrulie History + tuhle zeldu + hraci truhlicku --- no tesim se jako by mi bylo zase 5let a ja verilů na jeziska :))) NINTENDO !!!!!

Stinky Johnny
Stinky Johnny #Kup si GP

Nitram: to byla ironie, rozhodně raději Zelda, jak bezduché střílečky[s6]

romeno
👍3

martin.cesrnuska : hral jem na N64 Ocarinu a muzu ti rict ze koupe konzole kvuli dvoum hram (jeste mario 64) za to stala :-)

Související články

REKLAMA

Nejčtenější články